За інформацією: Суспільне Тернопіль.
Тарас Хоміцький. Фото: Суспільне Тернопіль
Тернополянин Віталій Бєлявський щодня на роботу їздить велосипедом.
"Стараюся їздити, там де є можливість по дорозі, а там, де нема можливості, де багато машин, небезпечно, то переходжу на тротуар, бо нема велодоріжок, щоб доїхати, наприклад, з БАМу до центру. Біля "Текстильника", то є трошечки велодоріжки, буквально 50 метрів, а далі доріжки немає і приходиться їхати по тротуарі".
Тернополянин Віталій Бєлявський. Фото: Суспільне Тернопіль
Роман Крих — велосипедист з майже 50-річним стажем. Чоловік розповідає, відсутність велодоріжок призводить до нещасних випадків.
"Я особисто бачив смерть двох велосипедистів на дорозі. Дороги непристосовані, забиті машинами, вузенькі. А ще, враховуючи, оті плотики, які сильно заважають велосипедистам, бо за них зачіпається руль, якщо машина притискає. В основному сигналять, притискають до краю траси, до краю дороги".
Велосипедист Роман Крих. Фото: Суспільне Тернопіль
Інспекторка патрульної поліції Ольга Пелих каже, що дорожньо-транспортні пригоди за участі велосипедистів стаються через недотримання ними правил дорожнього руху. За її словами, минулого року двоє велосипедистів загинули і 17 були травмовані.
"Для того, щоб були безпечними поїздки, слід дотримуватися простих правил безпеки. В першу чергу, велосипедисти повинні рухатися по велодоріжках, а у разі їх відсутності — по крайній правій смузі в один ряд. Також перед поїздкою треба переконатися, щоб були справні гальма, чи є звуковий сигнал, а також велосипед повинен мати світловідбивні елементи. Потрібно одягатися у світлий одяг, кольоровий, щоб бути помітним на дорозі".
Інспекторка патрульної поліції Ольга Пелих. Фото: Суспільне Тернопіль
Дванадцятирічний Юстин Пестрак живе на Новому світі. Хлопець розповідає, щодня їздить велосипедом до школи.
"Їжджу по тротуарах, деколи виїжджаю на дорогу, буває страшно, бо машини близько їздять і дуже швидко".
Тернополянин Юстин Пестрак. Фото: Суспільне Тернопіль
Мати Юстина Ірина Кухта каже, переживає за сина, який їздить велосипедом по місту.
"Страшно, бо там, де він їде, немає жодної велодоріжки. В нашому місті чомусь велодоріжки в основному в парках, в місцях відпочинку і, фактично, все".
Начальник управління міського управління ЖКГ Олег Соколовський говорить, що програма розвитку велосипедної інфраструктури була розроблена на 2021-2024 роки.
"Ця програма мала діяти включно до 2024 року. Вона передбачала розробку веломаршрутів "Східний масив – Сонячний масив", "Центр – Дружба", "Центр – Новий світ". Були передбачені, які саме вулиці, де розмітка, де треба міняти саму проїзну частину, десь є завужені тротуари, треба розширяти, знижувати. Роботи дуже багато. Також в цій програмі було передбачено велопарковки по всьому місту. Війна поламала всі наші плани. На даний час капітальні роботи не проводяться".
Начальник міського управління ЖКГ Олег Соколовський. Фото: Суспільне Тернопіль
Петро Пановик — член громадської групи при Тернопільській міській раді, яка здійснює громадський контроль за виконанням робіт на об'єктах благоустрою. Чоловік розповів, які є проблеми у велоінфраструктурі Тернополя.
"У веломережі В Тернополі є дві проблеми: перша — це не зв'язаність веломережі. Є велодоріжки в різних мікрорайонах, але вони ніяк не пов'язані між собою. І друга проблема – це орієнтація на капітальні ремонти. А зараз, під час війни, гроші на капітальні ремонти не виділяються і тому велоструктура не розвивається. Що мені хотілося б запропонувати, це некапітальний підхід, який можна реалізувати створенням велосмуг розміткою. Це б дозволило створити додаткові велошляхи дешево і не витрачаючи бюджетні кошти".
Петро Пановик. Фото: Суспільне Тернопіль