У Вінниці 60 років тому запустили перший тролейбусний рух по місту

Сьогодні містом курсує 115 тролейбусів, які обслуговують до 80 тисяч містян щодня

Змінити розмір

У Вінниці 60 років тому запустили перший тролейбусний рух по місту

Рівно 60 років тому була одна із найважливіших дат розвитку Вінниці у 20 сторіччі. Саме 18 лютого 1964 року була прийнята в пасажирську експлуатацію перша черга тролейбусної лінії у нашому місті.

У ті часи ідея тодішнього голови міської ради Лютворта Генріха Адамовича та начальника трамвайного управління Берника Степана Максимовича стала реальністю. За шість десятиліть неодноразово змінювався колектив депо, тролейбуси з кожним поколінням ставали легшими в керуванні для водіїв та комфортнішими для пасажирів.

Міський голова Сергій Моргунов зазначив на своїй сторінці, що за 60 років на вулицях міста змінилось понад 15 поколінь тролейбусів.

У Вінниці 60 років тому запустили перший тролейбусний рух по місту

У Вінниці 60 років тому запустили перший тролейбусний рух по місту

Наразі у автопарку транспортної компанії – 115 тролейбусів, які щодня обслуговують до 80 тисяч містян. А тролейбуси кожного дня проходять ревізійний ремонт аби поїздки вінничан були комфортними та безпечними.

«Від стареньких ЗіУ до сучасних VinLine та Solaris. Сьогодні тролейбусному руху Вінниці виповнюється 60 років. 115 тролейбусів, 21 маршрут,80 тисяч пасажирів щодня. Ці цифри говорять самі за себе.

Дякую всій команді транспортників, які попри війну і те, що чимало працівників стали на захист держави, забезпечують якісний рух тролейбусів. Це додає стійкості і стабільності нашій громаді.

Продовжуємо й надалі тримати планку та зберігати кращі традиції нашого міста», – йдеться у повідомленні міського голови.

На сторінці Музею Вінницького трамвая також поділились спогадами ветеранів підприємства та тих, хто працював над відкриттям тролейбусного руху у Вінниці.

У Вінниці 60 років тому запустили перший тролейбусний рух по місту

«Перед новим 1964 роком тролейбус вирушив на випробувальний рейс, проїхав лінією від будівельного технікуму до олієжиркомбінату. Як зараз, бачу той переобладнаний ЯТБ (марка тролейбуса) – маленький свіжо вифарбуваний. А біля нього радісні обличчя моїх друзів», – пригадує Микола Вознюк, який займався відновленням першого вінницького тролейбуса.

«Коли тягнули першу тролейбусну лінію до «Рибзбуту», я працював начальником служби електрогосподарства. Роботу ускладнювала нестача матеріалів, але це не розхолоджувало людей. Зробили лінію до ВПЗ – інша проблема: не вистачало електроенергії. Тому поставили підстанцію змонтовану у кузові списаного тролейбуса» – розповів Балабух Володимир.

«Пам’ятаю в лютому 64-го я і ще кілька дівчат з трамвайного депо були переведені кондукторами тролейбуса. Перший час пасажирів було мало. Продавала квитки, а згодом і газети. Паралельно із роботою навчалась на курсах водіїв тролейбусів. З 1965 року вже водила тролейбус. Тоді машин було мало, будь-яку поломку ремонтували вночі, щоб вранці тролейбус був на лінії» – пригадала Слюсар Марія.

«В 1963 році було поставлене завдання зробити у Вінниці контактну мережу першої тролейбусної лінії. За дорученням тодішнього секретаря партії з кожного заводу під моє керівництво було виділено по два електрики. Загалом 68 осіб» – розповів Слічний Олександр.

«Після відкриття у Вінниці першої лінії тролейбуса, на нараді в Києві столичні керівники виступали проти тролейбусів у Вінниці. Та факт залишився попри всі «ні», наш тролейбус назвали «незаконнонародженим дитям». Трамвайне управління стало трамвайно-тролейбусним» – розповів зі спогадів Кватернюк Василь.

Раніше Вінниця.info розповідала що до 60-річчя запуску тролейбусного руху 18 лютого у Вінниці проводитимуть екскурсію на ретро-тролейбусі, потім «ЗиУ-5» проїде маршрутами міста.

Вінниця.info, фото зі сторінки «Транспорт Вінниці», відео зі сторінки міського голови

Джерело

Новини України