За інформацією: Суспільне Тернопіль.
Дрон “Плющ” зі згорнутою щоглою. Суспільне Тернопіль
За його словами, вага "Плюща" — 770 кілограмів, дальність ходу — 40 кілометрів.
Дрон “Плющ”. Суспільне Тернопіль
"Система гідравлічного приводу дозволяє за 82 секунди привести комплекс до готовності. Термін розгортання платформи — 82 секунди, згортання — 68 секунд. Система оснащена 20-кіловатною батареєю, яка дозволяє платформі проїхати понад 40 кілометрів на одному заряді".
Наземний дрон зі згорнутою майже 10-ти метровою щоглою. Суспільне Тернопіль
Зарядка батареї триває приблизно 12 годин.
"Також система може бути додатково оснащена двома батареями по 6,6 кіловатів загальною ємністю 13,2 кіловата. Вони живитимуть обладнання, яке розміщене на комплексі. Там можуть бути системи, які споживають велику кількість енергії, наприклад, РЕБ, підсвітки, відео й теплоспостереження", — говорить керівник проєкту.
Щогла дрона “Плющ”. Суспільне Тернопіль
У бойових умовах керувати наземним дроном можна з відстані до шести кілометрів. "Плющ" — безшумний і малопомітний. Із додатковими батареями важитиме до 900 кілограмів.
Висувна щогла. Суспільне Тернопіль
"Одне з основних завдань платформи — розмістити на ній ретранслятори зв’язку і управління для тих, хто управляє FPV-дронами та іншими системами дистанційного керування. Для того, щоб забезпечити позиції, з яких керують FPV-дронами, дронами-камікадзе і так далі, систему відводять від позиції на певну відстань. Вразливою для ворожих ударів стає лише система, а не люди, які її розміщують.
Щогли на фронті не є рідкістю. Щоб її розкласти, потрібно два чи три бійці. Застосування таких систем дозволяє розмістити системи передачі зв’язку глибше в лінію фронту і знизити ризики для особового складу", — сказав Ігор Чайківський.
Дрон “Плющ” у польових умовах. Суспільне Тернопіль
Наземний дрон "Плющ" на 80% складається з деталей українського виробництва. За словами Ігоря Чайківського, його вартість — мільйон 675 тисяч гривень. В Україні аналогів "Плюща" наразі немає. Цей наземний дрон військові вже випробували.
Ігор Чайківський розповідає про новий дрон. Суспільне Тернопіль
"На сьогодні є дуже мало або взагалі не існує подібних комплексів дистанційного розгортання щогли. Є види щогл, які можна розгорнути дистанційно, але вони, як правило, розміщені на причіпній або на пілотованій техніці. А саме на безпілотних платформах, то, принаймні, в Україні немає. Є аналоги іноземного виробництва, естонського чи німецького, та вони коштують в десять разів дорожче", — зазначив керівник проєкту "Роботизовані комплекси".