“Вибухи аеродрому у Росії — це могли бути ми”: хто служить у 14-му полку БпЛА і як туди потрапити

За інформацією: Суспільне Полтава.

14-й окремий полк безпілотних авіаційних комплексів — частина Сил безпілотних систем ЗСУ. Це підрозділ, який працює не лише на передовій, а й на стратегічну глибину — до 1000 кілометрів у тилу ворога. Вибухи на російських заводах, складах і аеродромах — це часто їхня зона відповідальності.

Про це Суспільному розповів керівник рекрутингового підрозділу 14-го окремого полку БпАК Юрій з позивним "Avis".

Чим займається 14-й окремий полк БпАК?

"Ми не просто підрозділ з дронами. Наш напрям — це Deep Strike, удари по стратегічних об'єктах ворога: системах ППО, штабах, аеродромах. Якщо щось вибухає в Росії — цілком можливо, це наші хлопці працювали. Ми створені саме для таких задач", — розповідає керівник рекрутингового підрозділу Юрій з позивним "Avis".

Керівник рекрутингового підрозділу 14-го окремого полку БпАК Юрій “Avis”. 14-й окремий полк БпАК

У цьому підрозділі служать не лише оператори БпЛА. За кожною успішною місією стоїть велика команда — від інженера до медика, від водія до дешифрувальника.

"Якщо щось вибухає в Росії — цілком можливо, це наші хлопці працювали. Оператор — це тільки верхівка айсберга. Але цей айсберг не триматиметься без основи — без забезпечення, інженерів, вибухотехніків. Щоб одна людина могла здійснити удар, над цим працює вся система. Це цілий організм", — каже Юрій.

Навчальні тренування в одному з підрозділів полку, який працює з безпілотниками. 14-й окремий полк БпАК

За словами Юрія, росіяни вже встигли наздогнати українців у деяких технологіях. Але є один пункт, у якому наші підрозділи точно виграють — це швидкість підготовки до бойових операцій.

«У нас короткий цикл. Після бойового завдання оператор приходить до інженера і каже: “Це спрацювало, а це — ні”. Інженер одразу бере в роботу, змінює, вдосконалює. Через день-два вже є нове рішення. У Росії це все повільно, бо там масштаб, бюрократія. Вони беруть кількістю. А ми — якістю, гнучкістю й швидкістю», — розповідає Юрій.

Відбір, як у топ-компаніях

За словами Юрія, люди часто не розуміють, що з ними буде після заповнення анкети про приєднання до полку, чи не прийде ТЦК під дім, як довго триватиме оформлення. Саме тому полк створив повністю відкриту й супровідну модель рекрутингу.

«Ми даємо людині пам’ятку “Шлях новобранця”, прописуємо все до деталей: скільки етапів, які документи, скільки часу це займе. Ми знімаємо головного ворога — невизначеність. Це створює довіру».

Тренування з загальної військової підготовки. 14-й окремий полк БпАК

Вакансії відкриті як у бойових, так і в технічних, медичних і логістичних підрозділах. Найбільший запит зараз є на медиків та вибухотехніків. Щоб потрапити до 14-го полку, не достатньо заповнити анкету. Усі кандидати проходять співбесіди, психологічне тестування, перевірки і особисте затвердження командирами. Найцінніше, що шукають у рекрутах, — це вмотивованість. Всі, хто проходить до підрозділу, — добровольці, які свідомо обрали саме цей напрям.

«Я прийшов у військо з цивільного рекрутингу і привніс із собою найкращі практики комерційного підбору персоналу. Ми не беремо “будь-кого з вулиці”. Ми підходимо до цього так само, як у хороших компаніях: співбесіда, оцінка софт-скілів, тестування, розмова з командиром. І — ключове — ми слухаємо людину. Людина обирає нас так само, як ми обираємо її. Це — партнерство», — підкреслює Avis.

Терміни допуску до бойових завдань в тилу Росії залежать від стартових знань. В середньому — від 3 до 6 місяців, іноді довше. Навчання починається з адаптації, далі — базова військова підготовка й переходить у тренування в підрозділі.

«Щоб стати оператором, людина має пройти довгий шлях. Бо ми маємо бути на 100% впевнені, що вона не підведе. Це не просто про навички. Це — довіра. Бо на кону часто стоїть життя інших».

Запуск БпЛА. 14-й окремий полк БпАК

Після базової підготовки (45–50 днів) новобранець повертається до полку і навчається вже за своїм напрямом.

«Навчання в нас не прив'язане до етапу. Воно вшите в систему. Людина розвивається постійно. Якщо ти інженер — одразу включаєшся в роботу. Якщо ти хочеш стати оператором — маєш пройти довгий шлях: від теорії до симуляторів і справжніх польотів. Ми не можемо дозволити помилок. Це не Mavic за 500 доларів. Це складне озброєння, і кожне завдання — на повну відповідальність», — пояснює Юрій.

Підрозділ провів внутрішнє опитування і отримав 74% індексу лояльностіNet Promoter Score (NPS) або індекс споживчої лояльності – це показник репутації компанії, який допомагає зрозуміти, наскільки все добре чи погано. Дослідження спрямовується на оцінювання лояльності клієнтів до компанії або покупців до будь-якого її товару чи послуги. У більшості комерційних компаній у світі цей показник коливається від 30 до 50%.

«Збройні сили – це великий організм, де працюють багато людей. І це фактично нічим не відрізняється від будь-якої іншої великої корпорації. Тут зібралися люди чітко вмотивовані, об'єднані однією ціллю – нищити ворога. І це спрощує багато речей всередині підрозділу, коли ми всі розуміємо, заради чого ми тут. Це не просто армія. Це велика компанія з людським обличчям, де кожен знає, навіщо він тут», — підсумовує Avis.

Новини України