Проїжджають повз: чому приміським маршруткам заборонили висаджувати пасажирів на зупинках Черкас

За інформацією: Суспільне.

Аби дістатися до Черкас жителі приміських сіл проїжджають повз свою зупинку, а потім повертаються до неї іншою маршруткою. Так щодня їздить приміським автобусом №115 слобідчанка Анна Ковальська.

Такі дії водії пов'язані з рішенням міськради. Згідно з ним в межах обласного центру автобус має право зупинятися тільки на автостанціях, пояснив директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури міста Сергій Отрешко.

Анна Ковальська мешкає у селі Слобода. На роботу до Черкас їздить маршруткою №115. Виходить там, де зручно — біля роботи, на зупинці по вулиці Чорновола. Про те, що приміський автобус може зупинятися не скрізь знає з власного досвіду:

"115 маршрутка має якомога частіше ходити, бо його не вистачає. Він ходить раз у 25 хвилин, якби там раз у 15 хвилин — так. А у вихідні він взагалі не зупиняється і проїжджає мимо зупинки — це взагалі не зручно".

Пасажири чекають на 115 автобус. Суспільне Черкаси

Виконком черкаської міськради відмовив приміському автобусному маршруту 115, який курсує з села Геронимівка до села Слобода повз увесь обласний центр у серпні 2025-го. Чому вирішили саме так, пояснив директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури міста Сергій Отрешко.

"Черкаська міська рада не вважає за доцільне, щоб міжміські або приміські автобуси зупинялися на зупинках пасажирського транспорту міста Черкаси, а зупинялися там, де це передбачено постановою кабміну "Про правила пасажирських перевезень", а саме — на автостанціях. Це стосується не лише 115 та 162. Це стосується 114, 164, 101 — всіх приміських маршрутів".

Сергій Отрешко зазначив, що 115-й автобус дублює рух міського маршруту №5, відтак складно обстежити справжній пасажиропотік останнього.

"Якщо завтра 115-й вирішить, що йому достатньо, набридло або організатор скасує цей маршрут у мене збільшиться двічі кількість пасажирів, яка потребуватиме перевезень на п'ятому маршруті. Як мені це передбачити?".

Зупинка у Слободі. Суспільне Черкаси

Як розповів Суспільному керівник "ЧАРЗ-Авто", який здійснює перевезення на 115-му маршруті, Дмитро Донець, про це рішення черкаської міськради дізнався із соцмереж. Виконувати його не будуть.

"Якесь воно нелюдське, так скажемо, під час війни для людей зробити одну зупинку в місті. Ми далі будемо їздити, як і їздили, до нового проведення конкурсу. Будуть нові умови — будемо по нових умовах їздити. Або не будемо подаватися на цей маршрут, якщо будуть такі умови".

Оголошення всередині 115 маршрутки. Суспільне Черкаси

Незадоволені рішенням і слобідчани, думку яких ми запитали:

"Якщо люди похилого віку є, то треба, щоб на кожній зупинці був. Якщо людей на зупинках не має, то можна не зупиняться", — зазначив пан Руслан.

Його слова підтримав і місцевий житель Іван.

"Звісно треба, щоб він ходив і все, щоб було нормально".

Директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури міста пояснив, вирішити питання можна так:

"Вони можуть поміняти рішення: приєднатися до Черкаської об’єднаної територіальної громади і ми будемо також обслуговувати їхній маршрут".

Рішення виконавчого комітету. Суспільне Черкаси

Приєднуватися до черкаської громади слобідчани не хочуть, розповіла начальниця відділу містобудування слобідської сільської ради Ірина Ільченко. Вона мешкає в Черкасах. До місця роботи приїздить тим же 115-м автобусом.

"Звернень немає. Вони не хочуть приєднуватися. Вони виявили свою думку, коли було об’єднання в ОТГ. Вони захотіли створити свою окрему ОТГ в місті Черкаси. Відсотків 50 працівників РЕМу, промзона, центральна районна лікарня — це працівники міста Черкаси. Їм також треба добиратися до роботи. Є незручності".

Також ситуацію прокоментував член виконкому Слобідської сільради Артем Культенко.

"Ми провели опитування. В опитуванні люди заявили, що вони проти будь-яких приєднань і покладають відповідальність на органи місцевого самоврядування, хоча це компетенція черкаської міськради, яка заборонила зупинку на території міста. Це неприйнятно".

Новини України