За інформацією: Суспільне Хмельницький.
Народний депутат Олександр Куницький. Фото: Олександр Куницький/Facebook
В окупованому Криму функціонують зарядні станції для електрокарів харківського заводу Autoenterprise, що пов'язаний з народним депутатом від політичної партії "Слуга народу" Олександром Куницьким.
Про це йдеться у розслідуванні "Схем".
Зазначається, що Олександр Куницький на базі харківської продукції розбудував мережу заправних станцій в окупованому Криму під егідою окупаційної влади півострова. Офіційне керівництво заводу не заперечило торгівлю з Росією через відсутність у той час такої заборони на законодавчому рівні, але з Кримом, заявляють, "взаємовідносин не було".
Журналісти "Схем" з'ясували, що щонайменше з 2016-го року харківська фірма "АЄ Фекторі" з групи Autoenterprise поставляла електрозарядні станції як приватним російським компаніям, так і для державної структури – холдингу "Россети". У Autoenterprise наголошували, що компанія має віддалений доступ до власних зарядок, де б вони не були встановлені.
Поїздки Олександра Куницького в РФ. Фото: “Схеми”
З 2021 року в тимчасово окупованому Криму запрацювала та розширилась мережа електрозарядних станцій під брендом DriveEnergy. На них написано "зроблено в Україні". Журналісти припускають, що обладнання було вироблене на заводі Autoenterprise.
Директор харківського підприємства, депутат Харківської міськради Аліна Мустафаєва повідомила, що їм невідомо, як станції потрапили на тимчасово окупований РФ півострів. Проте журналісти підозрюють, що це неправда.
Разом із тим, журналісти оприлюднили документи та листування Мустафаєвої з керівником кримської компанії "Драйв Енерджі" Русланом Дєвлєчаєвим.
Мустафаєва сама в інтерв'ю казала, що компанія відстежує усі станції в онлайн. Також два джерела кажуть, які тоді працювали на харківській компанії, що вона сама домоглася того, щоб прибрати у контрактах з росіянами згадку про Крим, залишивши просто "Південний округ РФ".
Куницький у коментарі журналістам стверджує, що йому "невідомо" про продаж продукції в РФ з 2016 року.
"Схеми" документально відстежили увесь шлях та обставини, за якими зарядні станції українського виробництва потрапили з Харкова на окупований півострів, та наводять докази, які ставлять під сумнів твердження керівництва Autoenterprise, що їм не було відомо кінцеве місце призначення їхньої продукції.