За інформацією: Суспільне Хмельницький.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
На Івано-Франківщині відбувся велопробіг "Слідами Галицької трансверсальної залізниці". Учасники стартували у Хриплині Івано-Франківської громади й фінішували у селі Нижнів Тлумацької громади біля пам’ятного знака Галицькій залізниці. Цьогоріч під час велотрейлу збирали гроші для військовослужбовця 102 бригади.
Про це Суспільному розповів співорганізатор велопробігу Дмитро Романишин.
За його словами, велозмагання "Слідами Галицької трансверсальної залізниці" на Прикарпатті проходять вдруге. В минулі роки за цим маршрутом організовували змагання серед бігунів.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
Щоб долучитися до веломандрівки протяжністю 34 кілометри, люди повинні були задонатити щонайменше 400 гривень. Усі зібрані гроші передадуть одному з організаторів велотрейлу, який зараз воює в складі 78 батальйону 102 бригади. Загалом планують зібрати 30 тисяч гривень, каже Дмитро Романишин.
"Тарас — кулеметник. Ми хочемо допомогти йому і його підрозділу. Плануємо придбати рацію, тактичний рюкзак, ніж, і там ще потрібна певна апаратура", — розповідає Дмитро Романишин.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
Цьогоріч до велопробігу долучилися 38 велосипедистів. Учасники повинні були здолати 34 кілометри за щонайбільше дві з половиною години.
"Велопробіг проходить унікальною трасою Галицької трансверсальної залізниці. Точка старту розташована неподалік вузлової вантажно-пасажирської станції Хриплин, яка колись була найбільшою в нашому регіоні. І ця залізниця прямувала з боку Тернополя до Івано-Франківська. І ми стараємося рухатися трасою цієї залізниці в нашому велотрейлі", — пояснює Дмитро Романишин.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
Одним з перших до велопробігу приєднався харків'янин Сергій Чобітько. У нього — десятий номер. Участь у велозмаганнях він бере не вперше.
"У рідному Харкові не так багато можливостей долучитися до спортивних заходів, хоча там трошки оживає це все насправді. Так сталося, що у справах тут. Чув про цей захід минулого року від знайомих, які брали участь. Вони були задоволені. Велосипед — вагома частина мого життя, бо працюю у велосфері. Я вчора проїхав самостійно цю трасу, щоб хоч якусь мати перевагу над місцевими. Траса швидка, доволі цікава. Є дуже небезпечні моменти, де можна впасти. Один я навіть позначив білою ганчіркою. Закрив нею яму, щоб вберегти інших учасників", — каже Сергій.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
Майстер спорту з легкої атлетики Олег Озарко у 2023 році також брав участь у велопробігу "Слідами Галицької трансверсальної залізниці".
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
"Траса має складні ділянки, проходить такими дорогами, де немає проїзду і люди не ходять. Бувають моменти, що заїжджаєш в таку калюжу, що накриває пів колеса. Ноги до колін мокрі. А найгірше, не дай Боже, пробити колесо, бо серед лісу ти опинишся сам на сам з природою і несправним велосипедом. Траса складна. Її треба трошки знати, бо навіть можна заблукати", — говорить Олег Озарко.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
До організації велопробігу долучилися також працівники Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу.
Велопробіг “Слідами Галицької трансверсальної залізниці”. Івано-Франківщина, 22 вересня 2024 року. Суспільне Івано-Франківськ
"Хочемо привернути увагу до доволі необхідного питання — оцінки можливості відновлення Галицької трансверсальної залізниці, яка є і соціальним, і інфраструктурним, і євроінтеграційним проєктом. Тому що ця залізниця була побудована ще в ті часи, коли Україна була ближчою до Європи, ніж до СРСР. Ще одна складова — це привернення уваги до здорового способу життя, пов'язаного з чистими видами транспорту. Сьогодні потрібно їздити більше велосипедом", — каже ректор університету Ігор Чудик.
Під час реєстрації зібрали понад 25 тисяч гривень.
Серед чоловіків перемогу здобув Сергій Чобітько. Він здолав дистанцію за 1 годину 20 хвилин 49 секунд. Серед жінок найшвидшою була Тетяна Коваль-Трач. ЇЇ результат — 1 година 39 хвилин 22 секунди.
З 38 зареєстрованих на старті велосипедистів фінішували 34 учасники.