За інформацією: Суспільне Хмельницький.
Начальниця Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Юлія Бабина. Суспільне Івано-Франківськ
На Івано-Франківщині призупинені послуги з реєстрації нерухомості та бізнесу, а реєстрацію шлюбів, свідоцтв про народження, розлучення чи довідку про смерть можна отримати у звичному режимі.
Про це 23 грудня під час пресконференції сказала начальниця Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Юлія Бабина.
Зміну у роботі управління спричинила хакерська атака на Міністерство юстиції 19 грудня. Тож від цього дня реєстратори працюють із документами паперового формату. Через два тижні всі сервіси та функції, які були доступні хакерській атаці, будуть повністю відновлені. Над цим цілодобово працюють спеціалісти міністерства та державного підприємства "Національні інформаційні системи", каже Юлія Бабина.
"Станом на зараз розпочали відновлення інфраструктури даних реєстрів. Завтра [24 грудня] вже буде проведена валідація резервних копій даних. На сьогодні створена платформа, яка буде наповнюватися відповідними даними", — розповіла Юлія Бабина.
З її слів, насамперед будуть відновлені такі державні реєстри як спадковий, єдиний реєстр довіреності, реєстр нотаріальних бланків, документів, державний реєстр речових прав на землю, державний реєстр актів цивільного стану, а також — єдиний державний реєстр юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців. Наразі такі послуги реєстрації надають у паперовому форматі, а з відновленням роботи реєстрів внесуть їх у систему.
"Також за роз'ясненнями громадяни можуть звертатися до міжрегіональних територіальних управлінь юстиції та на створені в кожній області телефонні лінії. Окрім того, створені тимчасові електронні пошти для звернень, запитів чи заяв", — говорить Юлія Бабина.
З її слів, відділи державної реєстрації актів цивільного стану, де реєструють народження, шлюб, розлучення, смерть, працюють безперервно в штатному режимі, але наразі оформити таку реєстрацію через ЦНАПи неможливо. Таку реєстрацію можна зробити через місцеві органи влади.
"Наразі у сфері реєстрації актів цивільного стану не доступні такі онлайн-послуги, як реєстрація заяв на отримання цих послуг, реєстрація заяв на отримання відомостей з реєстрів, також не діє послуга "єМалятко" й електронна послуга з проставлення апостилів", — каже держслужбовиця.
Юлія Бабина повідомила, що нотаріуси зараз мають право реєструвати заповіти, довіреності, посвідчення підписів на заявах, зокрема для виїзду за кордон дитини без судового договору одного з батьків.
"Що стосується надання відомостей з єдиного реєстру боржників, щодо яких відкрито провадження справи про банкрутство, ці відомості надають наші західні міжрегіональні управління юстиції й інші міжрегіональні управління на підставі інформаційних запитів, які надсилаються або в паперовому, або в електронному вигляді. Що стосується відділів державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, вони також працюють безперервно, в штатному режимі", — інформує Юлія Бабина.
Наразі призупинені послуги з реєстрації нерухомості та бізнесу через те, що вони надаються винятково за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб, підприємців та державного реєстру речових прав на нерухоме майно, каже держслужбовиця. Поновлять їх, коли запрацюють сервери.
Юлія Бабина додає: наразі напливу людей у відділи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції немає, а працівників вистачає, аби задовольнити всі запити.