Харківський нардеп і депутатка міської ради причетні до постачання обладнання в окупований Крим

Ніконов (зліва) та Куницький пов'язані давньою дружбою та компанією AutoEnterprise.

Кримський бізнесмен відкрив мережу електрозаправок, уклавши угоду про партнерство із харківським заводом Autoenterprise у 2021 році. Завод, до якого причетний нардеп Куницький та яким керує депутатка міськради від “Слуги Народу” Аліна Мустафаєва, окупанти обстріляли у 2022 році.

На радіо “Свобода” вийшло велике розслідування проєкту “Схеми” “Зелений бізнес” для окупантів. Завод із орбіти “слуги народу” Куницького постачав зарядні станції для окупованого Криму”. У розпорядженні журналістів опинилися багато документів, що доводять: харківський завод до початку повномасштабної війни уклав купу контрактів із бізнесменом в тимчасово окупованому Криму. Депутатка Аліна Мустафаєва не була проти, а навпаки придумала, як приховати українського виробника.

Завод Autoenterprise, який займається виробництвом та встановленням зарядних станцій для електрокарів та імпортом машин з-за кордону, завжди був в орбіті інтересів Олександра Куницького, який обирався до ВР від “Слуги Народу”. Він давно дружить із його власником Дмитром Ніконовим. Вони разом просували цей бізнес до походу Куницького у ВР, а потім він лобіював інтереси “зеленого” бізнесу уже в стінах Ради. 

“З огляду на документи, які опинилися у розпорядженні “Схем”, Куницький був глибоко інтегрований у холдинг, та працював на різних посадах у фірмах Autoenterprise. Офіційно він працював у одній із компаній цього холдингу – “Тесла моторс” – із 2018 по 2019 роки. За документами обіймав посаду “менеджера у сфері надання інформації”. Ці дані підтверджує трудова книжка, яку від джерел змогли дістати журналісти “Схем”. Народний обранець також входив у керівні органи холдингу Autoenterprise: впритул до обрання депутатом був членом наглядової ради в іншій компанії – “НВП Система”. Це, власне, і є завод, який і виготовляє електрозарядні станції у Харкові”, – повідомляють “Схеми”.

У 2020 році Куницький зробив Ніконова своїм помічником, а офіс нардепа розміщувався якраз на території заводу. Вони разом літали до Росії у 2018-2019 роках і викладали багато спільних фото. Згодом помічником Куницького стала і Аліна Мустафаєва. 

Компанія Autoenterprise, якою керувала Мустафаєва, працював із Росією з 2016 року. “Схеми” змогли дістати та проаналізувати з десяток контрактів холдингу Autoenterprise і верифікувати їх – завдяки базі імпортно-експортних операцій ImportGenius та вашингтонському Центру оборонних досліджень. Росія купувала зарядки для приватного сектору, але й державні компанії іноді брали харківське обладнання. У Харкові про це знали, бо робили маркування на продукції російською мовою.

Обладнання з Харкова возили вантажівками через “Гоптівку” у Бєлгородську область.

До Криму інший маршрут. У 2020 році кримський бізнесмен, що взяв російський паспорт, Руслан Дєвлєчаєв після приїзду до Харкова відкриває у Сімферополі великий магазин DriveEnergy, а у 2021 році підписує угоду з харківською компанією. “Схеми” отримали документ, у якому зазначається, що харківське підприємство “АЄ Фекторі” мало протягом 2021-2022 років продавати зарядні станції та комплектуючі компанії кримчанина Дєвлєчаєва, виготовлені у Харкові під брендом DriveEnergy.  У документі спочатку фігурувала заборона на продаж устаткування до Криму, але її викреслили саме за наказом Мусатфаєвої. Восени 2021 року у Криму масово встановлюють харківські зарядні станції: Ялта, Сімферополь, Алушта, Судак. Причому на окупований півострів вони вже приходять у розібраному вигляді, аби не видавати місце виробництва.

А у червні 2023 року в захопленому Сімферополі Дєвлєчаєв відкриває “найбільшу зарядну станцію в Європі”.

А ось помічник депутата Куницького, офіційний власник Autoenterprise Дмитро Ніконов, заявив “Схемам”, що його компанія ніколи не поставляла станції в окупований Крим.

На цьому наполягає і керівниця компанії Аліна Мустафаєва: в Росію – продавали, у Крим – ніколи.

“До 24 лютого 2022 року законом України не було заборонено з Російською федерацією мати взаємовідносини. Саме з тимчасово окупованим Кримом, я наголошую, у нас ніколи ніяких взаємовідносин не було. Зарядна станція це… Ось є у вас склянка, я можу її поставити сюди або переставити сюди. Так і з зарядним пристроєм. Його можна у будь-який час транспортувати куди завгодно, монтувати, демонтувати та інше”, – сказала у коментарі журналістам Мустафаєва.

Нагадаємо, у листопаді 2022 року російська ракета С-300 поцілила в завод Autoenterprise, що знаходиться поруч із заводом “Комунар”.

Як писав UA-NEWS.in.ua, у липні 2020 року журналісти-розслідувачі повідомили, що Олександр Куницький ініціює законопроєкти, які можуть зробити з AutoEnterprise (продає електрокари та зарядні станції) монополіста. За їхньою інформацією, нардеп тісно пов’язаний із засновником компанії Дмитром Ніконовим. Останній вказаний на сайті Верховної Ради як помічник Олександра Куницького.

У Національному агентстві з питань запобігання корупції заявляли, що Олександр Куницький розсилав офіційні депутатські звернення з питань, “які становили його приватний інтерес”. Це були запити до Державного бюро розслідувань і “ДТЕК “Київські електромережі”, де Куницький скаржився на Державну фіскальну службу, яка розслідувала несплату податків AutoEnterprise і цікавився установкою електрозарядної станції біля будинку, де орендував квартиру.

Джерело

Новини України