За інформацією: Суспільне Хмельницький.
Знімки з радарів. BBC
Приблизно 65 км² від Анапи до Кримського мосту забруднені мазутом, що витікає з одного із затонулих танкерів "Волгонефть". Екологи попереджають про можливе розширення масштабів катастрофи. Масова загибель птахів та ризик для рідкісних морських тварин викликають занепокоєння серед фахівців.
Читайте цей матеріал кримськотатарською
Про це представники організації Greenpeace повідомили в коментарі ВВС.
Судячи з радарних знімків, мазут продовжує витікати із затонулої частини одного з танкерів. Забруднення вже спричинило масову загибель птахів. Навіть якщо їх вдалося врятувати від мазуту, токсичний вплив нафти може виявитися смертельним. Під загрозою опинилися й рідкісні види китоподібних, які мешкають у Чорному морі, зокрема дельфіни та морські свині.
Екологи Greenpeace також прогнозують довгострокові наслідки — забруднення води та скелястих берегів, яке є особливо небезпечним для біорізноманіття. Очистка скелястих зон ускладнюється тим, що цей процес нерідко посилює шкоду для екосистем.
Що відомо про аварію у Керченській протоці
Вранці, 15 грудня, поряд з Керченською протокою почали тонути два російські кораблі "Волгонефть 212" та "Волгонефть 239". На борту одного судна перебувало 13 членів екіпажу, на борту іншого — 14.
Попередньо, причиною інциденту став шторм та ушкодження танкерів через негоду. На 15 грудня у тимчасово окупованому Криму оголосили штормове попередження через сильний вітер.
У результаті аварії загинув один моряк танкера "Волгонефть 212". Решта членів екіпажу госпіталізована з переохолодженням.
Аварія призвела до витоку більше 4 тисяч тонн мазуту в море. Greenpeace стверджує, що це може мати серйозні наслідки для екології.
Керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко зазначив, що судна непридатні до виходу в море, адже є річковими і при цьому дуже старими — 1951 та 1955 років випуску.