Екологічна катастрофа у Чорному морі: російська влада прибрала менше 1% мазута

За інформацією: Суспільне Хмельницький.

Знімки з радарів. BBC

Російська влада змогла ліквідувати менше 1% забруднення мазутом у Чорному морі, яке утворилося внаслідок аварії танкерів "Волгонефть".

Читайте цей матеріал кримськотатарською

Про це пише російське видання "Агентство. Новости".

26 грудня Мінтранс РФ відзвітував, що з моменту аварії обстежено 295 кв. км акваторії Чорного моря, очищено 29 тис. кв. м. Еколог, який брав участь у ліквідації аналогічних катастроф, повідомив виданню "Агентство. Новости", що без міжнародної допомоги впоратися з наслідками буде неможливо. Він наголосили, що затримка з очищенням води загрожує довготривалими наслідками для екосистеми Чорного моря та прибережних територій.

Як повідомляв екологічний проєкт «Прозорий світ», вона становила близько 100 кв. км. Таким чином, очищена частина акваторії становить лише 0,03% від площі плями тиждень тому.

Нагадаємо, виконувач обов’язків директора Українського наукового центру екології моря Віктор Коморін розповів Суспільне Крим, що прогнозується подальше поширення плями у південно-західному напрямку, але через хмарність і відсутність супутникових даних точний масштаб забруднення залишається невідомим.

Що відомо про аварію у Керченській протоці

Вранці, 15 грудня, поряд з Керченською протокою почали тонути два російські кораблі "Волгонефть 212" та "Волгонефть 239". На борту одного судна перебувало 13 членів екіпажу, на борту іншого — 14.

Попередньо, причиною інциденту став шторм та ушкодження танкерів через негоду. На 15 грудня у тимчасово окупованому Криму оголосили штормове попередження через сильний вітер.

У результаті аварії загинув один моряк танкера "Волгонефть 212". Решта членів екіпажу госпіталізована з переохолодженням.

Аварія призвела до витоку більше 4 тисяч тонн мазуту в море. Greenpeace стверджує, що це може мати серйозні наслідки для екології.

Керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко зазначив, що судна непридатні до виходу в море, адже є річковими і при цьому дуже старими — 1951 та 1955 років випуску.

Речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук заявив, що ці два танкери, які фактично є суднами військового класу, вийшли в море, не дотримавшись вимог судноплавства.

16 грудня МНС Росії повідомило, що екіпаж танкера "Волгонефти 239" евакуювали.

Міндовкілля заявило, що витік мазуту внаслідок аварії двох російських танкерів "Волгонефть 212" та "Волгонефть 239" 15 грудня загрожує "катастрофічними наслідками" для екосистеми Чорного моря.

Біолог, голова громадської організації “Зелений лист” Владислав Балінський назвав цю аварію в коментарі Суспільному Крим "наймасштабнішою екологічною катастрофою сторіччя".

17 грудня в районі порту Кавказ у Чорному морі капітан танкера "Волгонефть-109" подав сигнал лиха через порушення герметичності одного з вантажних танків. Це вже третій випадок з танкерами "Волгонефть", що перевозять мазут.

19 грудня капітана танкера "Волгонефть-212", обвинуваченого в порушенні правил безпеки руху та експлуатації морського транспорту, що призвело до загибелі члена екіпажу, заарештували на два місяці — до 17 лютого. Капітану "Волгонефть-239" суд обрав запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на той самий термін.

20 грудня Greenpeace повідомив, що приблизно 65 км² від Анапи до Кримського мосту забруднені мазутом, що витікає з одного із затонулих танкерів "Волгонефть". Екологи попереджають про можливе розширення масштабів катастрофи.

Водночас 20 грудня у Керченській протоці судно "Gam Express", яке ходить під прапором Гвінеї-Бісау, звернулося по допомогу, подавши сигнал лиха.

21 грудня окупаційна влада Керчі оголосили режим надзвичайної ситуації муніципального характеру через виявлений мазут на пляжах міста.

Новини України